Ny i skole

Ny i skolen.

Velkommen som ny elev på Hjallerup Skole.

Hjallerup Skole vil gerne være en skole fyldt med livsglæde.

Vi ønsker at både det lærende – og det legende miljø er positivt og varmt.

Vi vil gerne være en skole, hvor samværet bygger på troværdighed, og hvor der er grobund for nære og varme kontakter mellem børnene indbyrdes og mellem børn og voksne - et sted med social forståelse og omsorg.

Vores hensigt er at være en skole, hvor elevernes selvværd og handlekompetencer udvikles, hvor der er arbejdsglæde og engagement, og hvor den enkelte tager medansvar for sin egen læring og udvikling.

Vi lægger op til et samarbejde, der er præget af dialog, åbenhed og gensidig tillid. Vi vil arbejde for at skolen er et rart sted at være for alle.

Vi vil sikre et højt fagligt niveau, hvor kravene afpasses det enkelte barns resurser.

Derfor lægger vi vægt på værdierne: tryghed, ansvarlighed, fællesskab og faglighed.

Hjallerup Skole er en skole med ca. 650 elever fra 0.-9. klasse. Skolen er opdelt i 3 afdelinger: 0.-3. årgang, 4.-6. årgang og 6.-9. årgang.

SFO’en Stjernehuset har ca. 210 børn som er i egne bygninger som hænger sammen med skolen.

Skole og SFO har adgang til Hjallerup Idrætscenters 2 haller og svømmehal som ligger 40 meter fra skolen.

Hvad får du som elev på Hjallerup Skole:

• høj faglighed med afvekslende undervisning
  • fleksibel holddannelsen
  • en skole med trivsel og glæde
  • glade og imødekommende elever
  • ekskursioner til Munkens Klit og Vesterskov
  • lejrskole/skolerejse på 4., 6. og 8. årgang
  • inspirerende lærere
  • fokus på digital læring
  • en vedligeholdt skole
  • idrætshaller og svømme tæt på
  • deltagelse i idrætsstævner med andre skoler som fx floorball, fodbold, skovaktiviteter m.m.
  • musikdag på 4. årgang og nuturfagsmaraton på 6. årgang samme med de andre skoler i kommunen.
  • svømning i 4. og 5. kl.
  • udeområde med attraktive legeområder
  • kolde og varme retter i vores skolebod

Hvad kan I forvente som forældre på Hjallerup Skole:

• en skole i udvikling
  • et tæt forældresamarbejde
  • en inkluderende skole
  • fokus på trivsel og respektfuldt sprog
  • et højt informationsniveau via aula og hjemmesiden
  • undervisning målrettet elevernes niveau
  • fleksibel organiseret undervisning
  • tværfaglige forløb
  • engageret og udviklingsorienteret lærere og pædagoger
  • en udviklingsorienteret skolebestyrelse.