Sundhedsplejen

Jeg hedder Heidi Malchau og er skolesundhedsplejerske på Hjallerup Skole.

Jeg er på skolen primært mandag, tirsdag og onsdag fra 8-13. Nogle uger er jeg der andre dage, da det afhænger af andre aktiviteter på skolen, samt i sundhedsplejen.

Jeg kan kontaktes på skolens intra, på mail Heidi.Malchau@99454545.dk, eller på tlf. 99455949.

Skolesundhedstjenestens målsætning er at medvirke til at styrke børnenes sundhed og trivsel samt skabe forudsætning for en sund voksen tilværelse.

For at kunne opfylde målsætningen har skolesundhedstjenesten en række tilbud:

• Sundhedssamtale, synsprøve, høreprøve og højde/vægtmåling med jævne mellemrum gennem hele skolegangen.
  • Elever med yderligere behov tilbydes individuel samtale/undersøgelse i samarbejde med forældrene.
  • Deltagelse i et vist omfang i sundhedsundervisning.
  • Sundhedsfaglig vejledning af skolens leder og personale.

Sundhedsplejen indgår i det tværfaglige samarbejde omkring børn og unge, og skolesundhedsplejersken har fast plads i det lokale tværfaglige team.

Sundhedsplejens serviceniveau kan man se sundhedsplejen s hjemmeside, som kan ses på kommunens hjemmeside. Her kan man bl.a. orientere sig i hvilke sundhedstilbud, der gives på de enkelte klassetrin.

Elever og forældre, der ønsker kontakt med skolesundhedsplejen, er altid velkomne. Jeg kan træffes på de nævnte mails/intra eller telefon.

Skolesundhedsplejerske Heidi Malchau

TLF.: 99455949

Mail: Heidi.Malchau@99454545.dk

Sekretær Karin Frederiksen træffes dagligt kl. 8.00 – 14.00 på telefon 9945 4508