Kommunalt

Kære forældre til børn i dagtilbud og skoler

Når børn oplever skilsmisse.

Et stigende antal børn oplever skilsmisse. Langt de fleste skilsmisser er fredelige, men alligevel rammes barnet af krise og usikkerhed, når familien splittes.

Derfor har vi lavet en fælles indsats i forhold til skilsmissen, så vi på bedste vis kan hjælpe i en proces, hvor barnets trivsel først og fremmest er i fokus.

Vi ønsker at skabe et trygt og anerkendende samarbejde med jer omkring jeres barn i perioden efter skilsmissen. Vi har fokus på barnets behov og vil derfor også være der for jer i det omfang, det vedrører jeres barn.

Vi har også lavet en folder til jer forældre, som dels beskriver hvad vi skal samarbejde om og lidt om opmærksomhedspunkter og tilbud i kommunen.

Folderen får I udleveret i børnehaven eller på skolen, men I kan også finde den på bloggen:

Hvis I ønsker en samtale med skolen, så kontakt venligst skolen.

Med venlig hilsen Børne- og kulturforvaltningen og Skoler/LBO og SFO´er i distrikt Hjallerup.

Brønderslev kommune