Telebusser

Telebusserne kører ikke ad en fast rute, men den korteste vej, bestemt af hvor passagererne skal hentes og sættes af på den enkelte tur. Er der ikke bestillinger til en tur, køres turen ikke.

Nordjyllands Trafikselskab har kendskab til alle de kørselsberettigede skoleelevers bopæl og skoleskemaer. Dit barn er kørselsberettiget, hvis det har fået et gratis skolekort af kommunen, og hvis det har betalt kr. 1600,- (2 zoner) for et buskort.

Chaufføren kender også disse oplysninger, og det er derfor ikke nødvendigt at ringe, for at bestille kørsel.

Hvis der sker ændringer i dit barns kørselsbehov, er det dog nødvendigt at du oplyser chaufføren herom.

Det kan være ændringer for en længere periode, eller måske kun en enkelt dag.

Alternativt kan man benytte rute 203 (Hjallerup – Try – Dronninglund) rute 74/75 (Dronninglund). Enkelte elever kan benytte rute 73, der kører mellem Hjallerup og Sæby