Info vedr. skolebus

Information om skolekørsel.

Henvendelser omkring skolebuskort på skolens kontor ved Mona Olsen. Henveldelse vedr. sygetransport skal rettes til Lena Rydder Pedersen, Brønderslev Kommune på telefon 99 45 58 50 eller Lena.Rydder.Pedersen@99454545.dk.

For at være kørselsberettiget skal følgende afstandskriterier være opfyldt:

Børnehaveklasse til og med 3. klasse mere end 2,5 km

4. klasse til og med 6. klasse mere end 6,0 km

7. klasse til og med 9. klasse mere end 7,0 km

10. klasse mere end 9,0 km

Elever, der vælger en anden skole i kommunen end distriktsskolen, er transportberettigede, såfremt de opfylder afstandskriterierne til begge skoler. Der bevilges transport med det antal zoner, som gælder i forhold til distriktsskolen. Forældrene er selv forpligtet til at betale, for evt. flere zoner på skolekortet. Bevilling af transport til anden skole end distriktsskolen gælder dog kun i det omfang, at der kan benyttes en eksisterende kollektiv busrute.

I tilfælde af at et skoledistrikt ændres, kan man ikke påregne fortsat transport i forhold til sit skolevalg, hvis man har valgt anden skole end distriktsskolen.

Er man ikke transportberettiget, kan der købes billet eller klippekort i bussen. Der er også mulighed for, ved henvendelse til en rutebilstation, at købe et periodekort. Der skal medbringes et billede i pasfoto-størrelse. Periodekortet kan man købe f.eks. fra skolestart og frem til efterårsferien og fra efter efterårsferien og frem til juleferien o.s.v.

Den tidligere ordning i Dronninglund Kommune med tilskud til buskort til ikketransport-berettigede elever er ophørt. Der gives ikke økonomisk hjælp til buskort.

Hvis en elev mister sit bevilgede buskort eller kortet er ødelagt, kan eleven henvende sig til Brønderslev Kommune, Fagenheden i Børn og Kultur eller henvende sig på skolen hos skolesekretæren. Der vil her være mulighed for at få udleveret et midlertidig buskort indtil det originale buskort er færdiglavet. Billeder til erstatningskort kan afleveres til skolesekretæren, som så vil være behjælpelig med at få lavet kortet færdigt. Alle buskort bestilles af Brønderslev Kommune, Fagenheden i Børn og Kultur.

Der kan etableres sygekørsel i en periode til en elev, hvis eleven på grund af midlertidig sygdom kun er i stand til at følge den almindelige undervisning, hvis eleven befordres til og fra skole.

I hvert enkelt tilfælde skal der foreligge en udtalelse enten fra sygehus eller læge, hvorvidt der er brug for sygekørsel og i givet fald, hvor længe kørslen skal vare.

Ved behov for sygekørsel, skal der rettes henvendelse til Brønderslev Kommune, Fagenheden i Børn og Kultur som så vil lave en vurdering af, hvorledes kørslen skal arrangeres. Der kan blive tale om samkørsel med andre elever, og der vil om nødvendigt kunne forventes en ventetid på skolen i op til 60 minutter dagligt.