Tværfagligt skoleteam

Hvad er det, og hvad kan de hjælpe med?

Tværfagligt Skoleteam er et mødeforum, man som forældre kan henvende sig til, hvis man er bekymret for sit barn, og ikke har en aktiv sag i Kommunens Børne- og Familieafdeling. Men også lærere/pædagoger kan inddrage/invitere forældre til et møde, hvis de har en bekymring for et barn.

Mødedeltagerne er faste deltagere;

• læringsmiljøvejleder
  • PPR psykolog
  • skolesundhedsplejerske
  • socialrådgivere.
  •

Et møde i Tværfagligt Skoleteam har til formål at afklare barnets vanskeligheder og afhjælpe dem, inden de vokser sig for store.

På mødet ydes både forældre og lærere råd og vejledning, og teamets fagprofessionelle bidrager evt. til at personer og netværk omkring barnet bliver kontaktet for evt. at støtte barnet til at komme på rette vej igen.

Hvor henvender jeg mig, hvis jeg gerne vil drøfte mit barn i Tværfagligt Skoleteam?

Du kan enten:

1. Kontakte dit barns klasselærer eller anden lærer på skolen, som du er tryg ved.
  2. Kontakte skolens kontor, som vil hjælpe dig videre.