AppWriter

Bagrund

Brønderslev Kommune abonnerer på AppWriter som ordprædiktionsprogram til elever med behov for læse-skrive teknologi, herunder ordblindeproblematikker. Alle elever i kommunen har mulighed for at bruge AppWriter som læse-og skriveværktøj.

Om AppWriter

Programmet kan anvendes på alle devices (Pc, Mac, IPad). Elevernes profil er gennemgående, dvs. at selv om eleven skifter devices, er elevens indstillinger uforandret.

Link til brugen af AppWriter på YouTube:

Hvad gør vi på Hjallerup Skole?

• Alle elever i indskolingen introduceres til AppWriter i undervisningen

• Alle lærere er introduceret til programmet og der er løbende efterfølgende mulighed for opfølgningskurser for de, som har behovet

• Løft og coachlærere følger løbende op på elever med ordblindeproblematikker Skolens læsevejledere, IT-vejleder samt Pædagogisk Læringscenter er tovholdere på processen

Hvordan kommer man i gang?

Hvis man logger sig på aw.wizkids.dk med Uni-login, kan man hente AppWriter og se vejledningerne " Kom godt i gang!"

Spørgsmål angående ovenstående er velkomne på skolens kontor eller hos læsevejlederne.